Nasz firmowy Xtreme Racing Team bierze udział w rajdach przeprawowych klasyfikacji Pucharu Polski od kilku lat .
Kierowcą Teamu jest Mariusz Wilk, pilotuje go Grzegorz Urban, a drugim pilotem i mechanikiem firmowym jest Marcin Krawczyk. Załoga jeździ specjalnie do tego celu przygotowanym Jeepem Wranglerem Rubiconem.
Ubiegły sezon był dla nas bardzo udany zdobyliśmy I miejsce w klasyfikacji generalnej Puchru Polski Off Road Coval 2010 drugi raz z rzedu w klasie Adventure.To już trzeci sezon startów na tym samochodzie – jako załoga Mariusz Wilk /Grzegorz Urban. Stan obecny auta to praktycznie dwa pracy – sezon 2008 przeznaczony był na udoskonalanie i poprawki seryjnego samochodu do wymogów rywalizacji w rajdach przeprawowych. Starty w Pucharze Polski OFF-ROAD PL 2008 kończyły się dla nas wynikami tuż za podium. Praktycznie po każdej imprezie, w której braliśmy udział, pojawiały się problemy do usunięcia i każdy wolny czas poświęcaliśmy na pracę przy „Żabci” – jak ją ochrzcił Krawczyk.
W tym czasie ważne było wszystko – dotarcie się załogi (z Grześkiem Urbanem poznaliśmy się notabene na startach w PP 2007 w klasie Travel jako konkurencyjne teamy), poznanie możliwości samochodu – jego dobrych i słabych punktów i, w szczególności, usuwanie bądź ograniczanie awaryjności podzespołów.
Efekty działań :
Rok 2008 to m.in.:
- I miejsce Twierdza Zamość ,
- I miejsce rajd Czapaj ,
- piąte miejsce w generalce Pucharu Polski
Początek startów w 2009 roku pokazał, że auto jest dobrze przygotowane :
m.in. :
- 3 miejsce w rajdzie IPA we Włodawie
- 1 miejsce w rajdzie Twierdza Zamość
- 1 miejsce w rajdzie Łaskarzew – edycja jesienna
Sezon startowy w 2009 roku został ukoronowany zdobyciem Pucharu Polski w klasie Adventure, co nie ukrywam – było naszym założeniem, lecz z trudem zrealizowanym, zwłaszcza w kontekście startu w I rundzie w Bojanowie, gdzie w wyniku dość poważnej wywrotki nie ukończyliśmy rajdu tak, jak chcieliśmy.
Sezon 2010 był również udany. Drugi raz z rzędu zdobyliśmy Coval Puchar Polski Off Road 2010 w klasie Adventure , tym razem juz bezkonkurencyjnie . Udział w innych imprezach , pozwalał zajmować nam pierwsze miejsca bez większych problemów - auto jest obecnie doszlifowane w każdym calu .
Więcej informacji o danych technicznych i rozwiazaniach które zastosowaliśmy w naszym samochodzie można znaleźć w miesięczniku Off-road.pl w artykule poświęconemu naszej Żabci: artykuł
Uczestnictwo w rajdach ale również w light-owych imprezach off roadowych może być fajnym sposobem na pełny relaks ale trzeba lubić ten sport. Może nie jest tani, ale frajda jest potężna – nie dotyczy to tylko wyników, ale też samej zabawy, a w szczególności atmosfery, jaka panuje podczas rajdów. Niesamowici, zakręceni pozytywnie ludzie z pasją zgromadzeni w jednym miejscu na kilka dni – rzadko się to zdarza !
Po drugie: jeżeli chce się osiągać wyniki, kluczowe są – ciężka praca, poznanie samochodu na wylot i wykorzystanie jego atutów w jeździe, podobnie jest z załogą – wzajemne zaufanie jest gwarancją sukcesu. Myślę, że wystarczy to, aby bawić się w off-road i czerpać z tego satysfakcję.
Dla nas na początku było to realizacją pasji ale stało się to też w naturalny sposób przyczynkiem do stworzenia serwisu i sklepu. Teraz dzięki doświadczeniu nabytemu podczas rajdów możemy w sposób profesjonalny prowadzić serwis 4x4 samochodów terenowych z korzyścią dla naszych klientów.
Właśnie zaczęliśmy budowę naszego nowego samochodu, budowanego od podstaw na sezon 2011 w klasie extreme. Dzieki doświadczeniom zdobytym w ciągu kilku lat startów mamy wszystko przygotowane do nowej konstrukcji. Plany startów na rok 2011 są juz ułożone . Pewny jest start we wszystkich rundach Pucharu Polski , Magam Trophy ,co najmniej jednym z maratonów off-road..
Xtreme4x4 to także:
Opony suv | ironman | zawieszenia 4x4 | opony 4x4